بک لینک چیست؟ و چگونه در سال 2022 بک لینک بسازیم

بک لینک چیست - آموزش ساخت بک لینک

بک لینک چیست؟

بک لینک (با دیگر نام های “لینک های ورودی”، “لینک های ورودی از مقالات” یا “پیوندهای یک طرفه” نیز شناخته می شوند) پیوندهایی از یک وب سایت به یک صفحه در وب سایت دیگر هستند.

گوگل و سایر موتورهای جستجوی بزرگ، بک لینک ها را برای یک صفحه خاص در نظر می گیرند.

صفحاتی که تعداد بک لینک بالایی دارند، معمولاً رتبه بالایی در موتورهای جستجوی ارگانیک دارند.

 

بک لینک چیست؟
بک لینک چیست؟ نحوه ساخت بک لینک

 

 

 

چه نوع بک لینک هایی با ارزش هستند؟

همه بک لینک ها یکسان ایجاد نمی شوند.

به عبارت دیگر، اگر می خواهید در موتور های جستجو رتبه بالاتری داشته باشید، روی بک لینک های با کیفیت تمرکز کنید.

 

به عبارت دیگر:

یک بک لینک با کیفیت می تواند قدرتمندتر از 1000 بک لینک بی کیفیت باشد.

 

ویژگی شماره 1: بک لینک هایی که از وب سایت های معتبر و معتبر می آیند.

آیا ترجیح می دهید از هاروارد یک بک لینک بگیرید یا از وب سایت یک فرد تصادفی؟

همانطور که مشخص است، گوگل نیز همین احساس را دارد.

این مفهوم به عنوان “Domain Authority” شناخته می شود.

 

دریافت بک لینک از سایت های دامین اوتوریتی بالا

 

اساساً، هرچه یک سایت دارای اعتبار بیشتری باشد، می تواند اعتبار بیشتری را به سایت شما (از طریق لینک) منتقل کند.

اقتدار دامنه
به عنوان مثال،من لینکی از TechCrunch دریافت کردم.

به گفته سم راش ، TechCrunch یک دامنه بسیار معتبر است.

از آنجایی که این لینک از یک سایت معتبر می آید، گوگل وزن زیادی روی آن می گذارد. در واقع، بلافاصله پس از پیوند TechCrunch به من متوجه افزایش ترافیک ارگانیک خود شدم.

 

آیا بدست آوردن این لینک ها سخت است؟ قطعا.

آیا ارزش آن را دارند؟ کاملا.

 

ویژگی شماره 2: آن بک لینک هایی که کلمه کلیدی هدف شما را در متن لنگر خود جای داده اند.

به عنوان یادآوری، anchor text (انکر تکست) قسمت متن قابل مشاهده یک لینک است.

انکر تکست

 

لینک های لنگر چیست؟
به طور کلی، شما می خواهید پیوندهای شما دارای متنی لنگر باشد که شامل کلمه کلیدی هدف شما باشد.

در واقع، یک مطالعه اخیر در این صنعت، ارتباط بین متن لنگر غنی از کلمه کلیدی و رتبه های بالاتر برای آن کلمه کلیدی را نشان داد.

یک هشدار سریع:

شما نباید با متن لنگر خاصی در کلمات کلیدی زیاده روی کنید. در واقع گوگل در الگوریتم خود فیلتری به نام “پنگوئن گوگل” دارد.

گوگل پنگوئن وب سایت هایی که از استراتژی های ساخت لینک کلاه سیاه استفاده می کنند را فیلتر می کند. و به طور خاص بر روی سایت‌هایی تمرکز می‌کند که بک لینک‌هایی را با متن لنگر مطابقت دقیق ایجاد می‌کنند.

 

ویژگی شماره 3: سایت (و صفحه) که به شما پیوند داده می شود از نظر موضوعی با سایت شما مرتبط است

وقتی یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک می شود، گوگل می خواهد ببیند که این دو سایت به هم مرتبط هستند.

همچنین بخوانید :  5 روش هوشمند برای ایجاد بک لینک به وب سایت شما

اگر به آن فکر کنید این منطقی است:

تصور کنید به تازگی مقاله ای در مورد دویدن ماراتن منتشر کرده اید.

در این صورت، گوگل وزن بسیار بیشتری روی پیوندهای سایت‌های مربوط به ماراتن، دویدن، تناسب اندام در مقابل سایت‌های مربوط به ماهیگیری، دوچرخه‌سواری و بازاریابی دیجیتال قرار می‌دهد.

 

ویژگی شماره 4: بک لینک “Dofollow” باشد

گوگل و سایر موتورهای جستجو لینک هایی را که برچسب “nofollow” به آن متصل شده است را نادیده می گیرند.

خوشبختانه، اکثریت قریب به اتفاق پیوندهای موجود در وب، پیوندهای “dofollow” هستند.

 

بک لینک دوفالو

 

و بیشتر پیوندهایی که دارای تگ nofollow هستند برای شروع آنقدرها ارزشمند نیستند. به عنوان مثال، پیوندهای این منابع معمولاً nofollow هستند:

نظرات وبلاگ
بیانیه های مطبوعاتی
تبلیغات پولی
به هر حال این پیوندها برای سئو بسیار مفید نیستند، بنابراین نوفالو بودن آنها مشکلی نیست.

 

ویژگی شماره 5: پیوند از دامنه ای است که قبلاً به شما پیوند نداشته است.

فرض کنید یک لینک از وب سایت A دریافت می کنید.

عالی.

خب، فرض کنید وب‌سایت A دوباره به شما پیوند می‌دهد. و دوباره. و دوباره.

آیا لینک های 2، 3 و 4 به اندازه لینک اول قدرتمند هستند؟

خیر

همانطور که مشخص است، پیوندهای یک وب سایت بازدهی کاهشی دارند.

یا به عبارت دیگر:

معمولاً بهتر است 100 پیوند از 100 وب سایت مختلف دریافت کنید تا 1000 پیوند از یک وب سایت.

مهم : در واقع، مطالعه همبستگی رتبه بندی موتورهای جستجو ما نشان داد که تعداد سایت هایی که به شما لینک می دهند (نه تعداد کل بک لینک ها) بیش از هر عامل دیگری با رتبه بندی گوگل مرتبط است.

اکنون که دیدید چه نوع بک لینک هایی برای رتبه بندی گوگل شما مفیدتر هستند، وقت آن است که به شما نشان دهم چگونه شروع به ساخت آنها کنید.

 

 

بهترین راه های ساخت بک لینک

دارایی قابل لینک ایجاد کنید

اگر می خواهید افراد به وب سایت شما لینک دهند، به چیزی در سایت خود نیاز دارید که ارزش لینک دادن به آن را داشته باشد.

یک دارایی قابل پیوند می تواند یک پست وبلاگ، یک ویدیو، یک نرم افزار، یک مسابقه، یک نظرسنجی … اساساً هر چیزی باشد که مردم بخواهند به آن پیوند دهند.

در بیشتر موارد، دارایی قابل پیوند شما یک محتوای شگفت انگیز خواهد بود (به همین دلیل است که بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی محتوا بسیار نزدیک به هم مرتبط هستند).

 

ساخت بک لینک از طریق جمع آوری لینک ها

تصور کنید که افراد پست های وبلاگ را تنها با هدف پیوند دادن به محتوای با کیفیت منتشر می کنند.

(نوع محتوای با کیفیتی که قبلاً در سایت خود منتشر می کنید)

خیلی عالی می شود، درست است؟

خوشبختانه، این یک چیز واقعی است. و به آنها جمع بندی لینک می گویند.

همچنین بخوانید :  5 ابزار بررسی بک لینک رایگان

 

یک مثال:

جمع‌بندی لینک ها، در واقع پست‌های وبلاگ روزانه، هفتگی یا ماهانه هستند که به محتوای برجسته پیوند دارند.

در اینجا روند گام به گام آمده است.

گردآوری لینک ها در حوزه خود: از رشته های جستجو در جستجوی گوگل استفاده کنید، مانند «کلمه کلیدی» + «Link Roundup».

منبع خود را مطرح کنید: (به آرامی) پیشنهاد دهید که دارایی قابل پیوند شما را به جمع بندی اضافه کنند.
و اگر پست شما برای جمع بندی آن شخص مناسب باشد، پیوندی با کیفیت بالا دریافت خواهید کرد.

(آنها همچنین ممکن است محتوای شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند)

 

از روش مرد متحرک استفاده کنید

در اینجا فرآیند 3 مرحله ای است:

ابتدا، صفحات وب، منابع یا مشاغلی را می یابید که منسوخ شده اند، نام هایشان تغییر کرده یا اخیراً تغییر کرده اند.
سپس، سایت هایی را پیدا کنید که هنوز به این منابع قدیمی لینک می دهند.
در نهایت، به افراد ایمیل می‌زنید تا به آنها اطلاع دهید که به چیزی قدیمی پیوند می‌دهند.
بگذارید با یک مثال واقعی به شما نشان دهم که چگونه این کار می کند…

مدتی پیش خواندم که یک وب سایت آژانس سئوی بزرگ به طور ناگهانی تعطیل شد.

این بدان معنی است که آنها صفحات زیادی در سایت خود داشتند که دیگر کار نمی کردند…

…صفحاتی که افراد زیادی هنوز به آنها پیوند می دادند.

به طور خاص، متوجه شدم که اینفوگرافیک در مورد SEO در سایت آنها دیگر کار نمی کند. که عالی بود، زیرا من به تازگی اینفوگرافیک متمرکز بر SEO خود را منتشر کرده بودم.

پس این اولین قدم بود.

بعد، باید ببینم چه کسی واقعاً به آن اینفوگرافیک پیوند داده است.

 

استفاده از روش لینک شکسته

این استراتژی شبیه به روش مرد متحرک است که اخیراً در مورد آن یاد گرفتید.

 

Broken Link Definition | Popupsmart

 

تفاوت این است که با ساخت لینک شکسته، شما فقط به دنبال صفحاتی هستید که دارای خطای 404 هستند.

برای یافتن این 404 پیوند، می‌خواهید روی صفحات منابع در جایگاه خود تمرکز کنید.

اکنون می توانید به صاحب سایت ایمیل بزنید و از او لینک بخواهید. اما متوجه شده ام که التماس کردن خیلی خوب کار نمی کند.

درعوض، به مالک سایت در مورد لینک های خرابی که پیدا می کنید اطلاع دهید.

شما به راحتی می توانید لینک های شکسته را در هر صفحه ای پیدا کنید. فقط کافی است از برنامه افزودنی Chrome Check My Links استفاده کنید.

این برنامه به سرعت هر پیوند شکسته ای را که صفحه دارد پیدا می کند. همچنین آنها را با رنگ قرمز برجسته می کند تا پیدا کردن آنها آسان شود

 

ارسال پست مهمان

آیا پست مهمان مرده است؟

نه واقعا.

در واقع، هنگامی که برای اولین بار شروع به کار می کنید، وبلاگ نویسی مهمان یکی از بهترین راه ها برای دریافت لینک به سایت شما است.

همچنین بخوانید :  چگونه پروفایل بک لینک سایت خود را در سال 2022 حسابرسی کنیم؟

در واقع، وقتی برای اولین بار سایت Backlinko  راه اندازی شد، بیش از 50 پست مهمان و مصاحبه در 12 ماه برایش نوشته شد!

و پیوندهایی که از پست مهمان به دست آوردم قطعاً به ترافیک ارگانیک من کمک کرد.

من در مورد مسائل بسیار استراتژیک بودم. من مطمئن شدم که فقط پست های مهمان را برای سایت های با کیفیت در حوزه خود می نویسم.

بنابراین، اگر سایتی در مورد رژیم غذایی سرخپوستان راه اندازی کنید و یک پست مهمان در سایتی درباره آیفون بنویسید، برای گوگل هرزنامه به نظر می رسد.

اما وقتی پست‌های مهمان شگفت‌انگیز را برای وب‌سایت‌های باکیفیت در صنعت خود می‌نویسید، این پیوندها به شما کمک می‌کنند.

نکته این است که یافتن مکان هایی برای پست مهمان می تواند دردسر بزرگی باشد.

 

اما یک راه ساده تر وجود دارد…

در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است:

ابتدا فردی را در صنعت خود پیدا کنید که تعداد زیادی پست مهمان بنویسد.

بعد، به یکی از پست های مهمان منتشر شده آنها بروید. و هد شاتی را که در بیوگرافی نویسنده خود استفاده می کنند، بگیرید:

در نهایت، URL آن اسکرین شات را در جستجوی عکس معکوس گوگل قرار دهید.

و لیستی از مکان هایی که پست های مهمان را در آنها منتشر کرده اند دریافت خواهید کرد.

 

بک لینک های رقیب خود را مهندسی معکوس کنید

هر صنعتی مجموعه ای از فرصت های لینک سازی خاص خود را دارد.

بنابراین توصیه می کنم زمانی را برای مهندسی معکوس رقابت خود اختصاص دهید. به این ترتیب، می‌توانید فرصت‌های پیوندی را پیدا کنید که فقط در جایگاه شما وجود دارد.

یک مثال 

فرض کنید یک وبلاگ سلامتی و تناسب اندام دارید.

و یکی از رقبای شما Nerd Fitness است.

خوب، وقتی نمایه پیوند آن سایت را در یک بررسی کننده بک لینک بررسی می کنم، متوجه می شوم که بسیاری از پیوندهای آنها از پادکست ها می آیند:

به طور خاص، افراد آن شرکت (به ویژه بنیانگذار، استیو کمب) در پادکست های دیگران به عنوان مهمان ظاهر می شوند.

دقیقاً به همین ترتیب شما یک لیست خوب از مکان هایی دارید که می توانید برای دریافت لینک به آنها مراجعه کنید.

(بدیهی است که باید با افرادی که این پادکست ها را اجرا می کنند تماس بگیرید و خودتان را به عنوان مهمان معرفی کنید. این کار مستلزم کار است. اما حداقل می دانید کجاست.)


ما برای شما بهترین بک لیک های مرتبط با کسب و کار شما را برایتان فراهم میکنیم.

کافیه به صحفه خرید بک لینک مراجعه کنید و معتبر ترین بک لینک ها را از ما سفارش دهید.

در ضمن می توانید پکیج سئو ماهانه را هم از ما سفارش دهید که به نظرم بهترین پکیج برای حفظ و ارتقاء سئو سایت هستش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *