3 روش برای اندازه گیری کیفیت لینک

اندازه گیری کیفیت بک لینک

چه چیزی یک لینک را مرتبط می کند؟ این سه نکته را به‌عنوان چارچوبی برای فکر کردن به معنای واقعی وقتی که از لینک‌های با کیفیت صحبت می‌کنیم، در نظر بگیرید.

 

ایده‌های زیر ایده‌هایی هستند که من در طول دو دهه تجربه بازاریابی اینترنتی و نزدیک به 20 سال ایجاد ایجاد بک لینک ها و تماشای روندهای تشکیل و حذف به آن‌ها رسیدم.

این سه نکته مانند چارچوبی هستند برای فکر کردن به معنای واقعی وقتی که از پیوندهای با کیفیت صحبت می کنیم.

درک اینکه چه چیزی یک لینک را مرتبط و مفید برای رتبه بندی و فروش می کند مهم است.

این می تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از نحوه استفاده از منابع خود برای حداکثر تأثیر داشته باشید.

 

1. چه تعداد از بازدیدکنندگان سایت تبدیل خواهند شد؟

یکی از راه‌های قضاوت درباره سودمندی یک کمپین پیوندی که ممکن است کسی به شما پیشنهاد دهد، این است که از خود (یا سئوی شما) بپرسید که چقدر احتمال دارد بازدیدکنندگان از سایت‌هایی که می‌خواهند از آنها لینک جذب کنند، تبدیل شوند؟

این در مورد دقت نیست، مانند اعداد واقعی.

چیزی که من دنبال آن هستم، حدس زدن دستمال سفره است.

این یک راه سریع برای به دست آوردن یک تخمین کوچک در مورد اینکه آیا چیزی مفید است یا خیر است.

 

2. بررسی کیفیت لینک های داخلی و خروجی را انجام دهید

سپس نگاهی بیندازید که آن سایت ها چه نوع پیوندهایی دارند.

اگر آنها لینک های ورودی عالی دارند، عالی است.

اگر به نظر می رسد که آنها عمدتاً پیوندهایی از طرح های پیوند بیلدینگ آشکار دارند، احتمالاً به عقب برگردید.

سپس به لینک های خروجی آنها نگاهی بیندازید.

آیا آنها به سایت های مشکوک یا نامربوط پیوند می دهند؟

اگر چنین است، عقب نشینی کنید.

آیا برای پیوند از این سایت ها هزینه می کنید؟
من به شما پیشنهاد نمی کنم که برای یک لینک هزینه کنید.

من به سادگی یک آزمایش ذهنی را پیشنهاد می کنم که از خود بپرسید آیا می خواهید برای تبلیغات در آن سایت پول خرج کنید.

همچنین بخوانید :  5 ابزار بررسی بک لینک رایگان

و اگر پاسخ شما مثبت است، یک عدد دلار روی آن قرار دهید.

از خود بپرسید که چرا اینقدر پول پرداخت می کنید.

اگر پاسخ شما به دلیل معیارهای شخص ثالث است، متوقف شوید.

ترافیک معیار نهایی نیست
همه سایت ها ترافیک ارسال نمی کنند.

همه صفحات وب با کیفیت دارای رتبه بالایی نیستند (یا هر معیاری که می خواهید برای اندازه گیری کیفیت استفاده کنید).

برخی از صفحات دارای معیارهای ظاهری پایینی از کیفیت هستند.

اما آنها چیزی را دارند که من دوست دارم به عنوان یک نوع قدرت متفاوت فکر کنم و آن ارتباط و بودن در یک جامعه خوب است.

بودن در یک محله موضوعی مرتبط چیز خوبی است.

گاهی اوقات این محله ها کوچک هستند و ترافیک زیادی ندارند و این اشکالی ندارد.

این ماهیت محله های پیوندی خاص، به ویژه در سوله های B2B است.

 

3. ارتباط معنایی

سال ها پیش با یک لینک ساز معروف چت می کردم. موضوع شناسایی یک لینک خوب بود.

او مردم را تشویق می کرد که به لحاظ معنایی برای ارتباط فکر کنند، زیرا به گفته او مرتبط بودن در مورد تطبیق کلمه بود.

به عنوان مثال، او پیشنهاد کرد که یک سایت دستور پخت تایلندی پیوند خوبی برای یک سایت مسافرتی تایلند ایجاد کند زیرا هر دو تایلند و تایلند مشترک بودند.

دیدگاه او منطقی بود و بسیاری از مردم نظر او را به اشتراک گذاشتند.

با این حال من به شدت با ایده ارتباط معنایی مخالفم.

یک راه سریع برای تشخیص اینکه آیا پیوند “ارتباط معنایی” برای اهداف رتبه بندی مفید است یا خیر، تخمین بند انگشتی، این است که تخمین بزنیم که آیا ترافیک پتانسیل تبدیل را دارد یا خیر.

اگر اینطور باشد، پس لینک خوبی است.

اگر پیوند پتانسیل تبدیل را نداشته باشد، احتمالاً پیوند خوبی نیست.

چرا اینطور است؟

بیایید به سایت دستور پخت تایلند بازگردیم.

ارتباط قصد بازدیدکننده
به نظر شما چقدر احتمال دارد که بازدیدکنندگان سایت دستور پخت تایلندی به خرید پرواز به تایلند تبدیل شوند؟

همچنین بخوانید :  تکنیک ساخت بک لینک های متنوع : خوب، بد و زشت

بازدیدکنندگان سایت دستور غذا چقدر احتمال دارد که کتاب آشپزی بخرند؟

پاسخ به آن نشان می دهد که من دوست دارم به عنوان ارتباط قصد بازدیدکننده به آن فکر کنم.

هدف ترافیک
قانون دیگری در مورد ارتباط وجود دارد که بر این باور است که اگر یک پیوند ترافیک ایجاد کند، پیوند خوبی است.

حقیقتی در آن نهفته است

اما همه ترافیک خوب نیست.

مقداری ترافیک بی فایده است.

دلیل بی فایده بودن برخی ترافیک ها به دلیل قصد بازدیدکننده از آن ترافیک است.

چرا به سایت می آیند؟

در زیر توضیح می دهد که چگونه کار می کند.

کمپین پیوند ویروسی ناموفق و بسیار موفق
چندین سال پیش، من یک کلینیک لینک بیلدینگ در نیویورک انجام دادم.

یکی از مخاطبان برخاست و نتایج شگفت‌انگیز کمپین پیوند ویروسی شرکتش را بیان کرد.

این یک شرکت تجاری به تجارت (B2B) بود. این شرکت محصولاتی تولید می کرد که توسط آزمایشگاه های علوم دانشگاهی و ارتش ایالات متحده خریداری شده بودند.

استراتژی ساخت لینک آنها مبتنی بر ربودن روند بود.

 

اساساً در مورد انتخاب یک روند محبوب است و سپس راهی برای پیوند با آن روند ایجاد کنید.

در ابتدایی ترین حالت، می تواند یک فروش با موضوع تعطیلات باشد. در بلندپروازانه ترین حالت، می توان آن را به یک بازی ویدیویی یا یک برنامه تلویزیونی محبوب گره زد.

آنها با ایجاد یک رویداد جدید که مستقیماً به آن بازی ویدیویی مرتبط است، یک بازی ویدیویی بسیار محبوب را که برای هفته‌ها در اخبار منتشر شده بود، ربودند.

این رویداد که در یک صفحه وب ویژه ایجاد شده است، در وب سایت ویروسی BoingBoing نمایش داده شد.

پس از آن صفحه وب در فضای مجازی منتشر شد.

لینک از همه روزنامه ها، بنابراین 

رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها، و ویدیوها ترافیک سرور را به‌همراه آوردند.

شخص بازاریابی گفت که سایت هزاران لینک و بیشترین ترافیکی را که تا به حال تجربه کرده اند به دست آورده است.

همچنین بخوانید :  بک لینک چیست؟ و چگونه در سال 2022 بک لینک بسازیم

با این حال، او گیج شده بود، زیرا رتبه بندی آنها یکسان بود.

از او پرسیدم که آیا پس از کمپین لینک ویروسی، افت فروش وجود دارد یا خیر.

او پاسخ داد نه، هیچ افزایشی در فروش وجود ندارد. منحنی فروش دقیقاً به همان شکل باقی ماند، گویی هیچ پیوند یا ترافیکی اتفاق نیفتاده است.

به طور خلاصه، سایت مقادیر زیادی لینک و ترافیک به دست آورد. هیچ افزایشی در فروش وجود نداشت، به این معنی که هیچ آگاهی از برند از ترافیک انبوه به دست نیامد.

چرا این اتفاق افتاد؟

این مانند زمانی است که ده ها کودک دور دو کودک که در حال دعوا هستند حلقه ای تشکیل می دهند. هدف این نیست که از این یا آن بچه حمایت کنید.

افرادی که به دلایل اشتباه به سایت لینک داده اند.

هدف مربوط به ترافیک پیوند اشتباه بود.

و به همین دلیل است که انواع خاصی از کمپین‌های پیوند ویروسی، آنهایی که ارتباط آنها خارج از موضوع است، به نظر من بی‌ارزش هستند.

کمپین پیوند ویروسی ظاهر موفقیت را ارائه می دهد، همانطور که با لینک ها و ترافیک اندازه گیری می شود. اما موفقیت واقعی فقط در پیوندها اندازه گیری نمی شود.

موفقیت در رتبه بندی، کیفیت ترافیک مرتبط و مهم ترین معیار، فروش سنجیده می شود.

 

تجزیه و تحلیل کیفیت لینک

اکنون این سه راه برای تعیین مفید بودن یک پیوند است.

هر سه روش مکمل هم هستند و باید مفید باشند.

روش اول این است که بپرسید آیا ترافیک آن لینک تبدیل می شود؟

روش دوم بررسی پیوندهای داخلی/خارجی برای سنجش همسایگی پیوند آنهاست.

روش سوم برای تعیین اینکه آیا یک پیوند مرتبط است یا خیر، با بررسی قصد کاربر برای کلیک کردن روی پیوند از یک صفحه به صفحه شما، مرتبط است.

در نهایت، فکر کردن به پیوندها در پارادایم معنایی ممکن است رویکرد خوبی نباشد.

این منجر به تفکر آرزویی می شود، جایی که فرد شروع به تصور ارتباطات مرتبطی می کند که واقعاً وجود ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *