تکنیک ساخت بک لینک های متنوع : خوب، بد و زشت

تکنیک های ساخت بک لینک

بیاموزید که کدام تکنیک های ساخت بک لینک شما را به بالای نتایج جستجو سوق می دهد، که زمان شما را تلف می کند و ممکن است به وب سایت شما آسیب برساند.

همه ما می دانیم که برای رتبه بندی خوب به لینک نیاز داریم.

اما برخی از افراد هنوز در مورد اینکه بک لینک خوب یا بد چیست مطمئن نیستند.

این اطلاعات در تصمیم گیری های ساخت لینک هوشمند بسیار مهم است.

امروزه در تکنیک‌های لینک‌سازی مشکوک – حتی ناخواسته – قدم بردارید و در نهایت خود را در سمت اشتباه جریمه قرار می‌دهید که هزینه ترافیک و فروش شما را به همراه خواهد داشت.

به همین دلیل بسیار مهم است که بدانید دقیقاً چه نوع بک لینک هایی بر رتبه بندی تأثیر مثبت دارند و طبق دستورالعمل های وبمستر گوگل قابل قبول هستند.

بنابراین ما به خوبی، بد و زشت بک لینک ها می پردازیم.

تکنیک های لینک سازی: خوب، بد و زشت

این پست توضیح می‌دهد که کدام نوع به وب‌سایت شما آسیب می‌زند، که صرفاً با عدم بهبود رتبه، وقت شما را تلف می‌کند و شما را به بالای نتایج جستجو سوق می‌دهد.

در یک یادداشت مرتبط، داشتن یک استراتژی به جای ایجاد بک لینک های کورکورانه مهم است.

این کار در زمان، پول و انرژی شما صرفه جویی می کند و در عین حال نتایج شما را بهبود می بخشد.

بک لینک های خوب
بک لینک های خوب معمولاً به طور طبیعی به دست می آیند و معمولاً مقیاس پذیر نیستند.

لینک بیلدینگ ارگانیک زمان و تلاش بسیار بیشتری می‌طلبد، اما به این معنی است که لینک‌هایی که دریافت می‌کنید ارزشمندتر هستند، زیرا تکرار آن‌ها برای رقبای شما دشوارتر است.

این به شما موقعیت مسلط تری در بازارتان می دهد، و این همان چیزی است که همه ما به دنبال آن هستیم، درست است؟

 

لینک های تحریریه

بارزترین مثال یک بک لینک خوب زمانی است که بدون اطلاع شما، یک روزنامه نگار (یا مشارکت کننده، یا وبلاگ نویس) چنان از شما، شرکت یا محصولات یا خدمات شما شگفت زده می شود که ابتکار عمل برای نوشتن مقاله ای در مورد شما را به دست می گیرد و لینک به وب سایت شما می دهد.

برخلاف آنچه برخی در جامعه SEO (از جمله گوگل) ادعا می کنند، این بسیار نادر است.

به همان اندازه خوب است که یک رابطه شخصی به وضعیت مشابهی منجر شود، چه مستقیماً یا از طریق معرفی یک روزنامه نگار، مشارکت کننده یا وبلاگ نویس – به شرطی که در داستان شما ارزش قانونی برای مخاطبان آنها وجود داشته باشد.

به عنوان مثال، زمانی که اخیراً مقاله‌ای درباره نقش روابط عمومی سنتی در سئو برای یک نشریه دیگر نوشتم، چندین نقل قول و بک لینک ی از دوستی که یک شرکت روابط عمومی بزرگ و موفق را اداره می‌کند، قرار دادم دقیقاً به این دلیل که بینش او برای مخاطب بسیار ارزشمند بود. ، به لطف پیشینه گسترده او.

 

 

وبلاگ نویسی مهمان

وبلاگ نویسی مهمان، زمانی که به درستی انجام شود، از نظر ارزش کمی پایین تر از دو نمونه قبلی قرار می گیرد، در درجه اول به این دلیل که در حالی که وب سایتی که در آن منتشر می شود نظارت ویراستاری دارد، اما همچنان توسط شما تولید می شود تا یک شخص ثالث عینی تر.

ضروری است که این مقالات برای مخاطبان خود ارزش قائل شوند و فقط برای بک لینک در آنجا نباشند.

در واقع، از آنجایی که گوگل به سختی پست مهمان را به عنوان یک تاکتیک لینک‌سازی مورد سرکوب قرار داده است، بهترین کار این است که بیش از حد محتاط باشید و فراتر از انتظارات ارزش باشید و از نظر لینک‌های خروجی به وب‌سایت خود بسیار محافظه‌کار باشید.

همچنین بخوانید :  3 روش برای اندازه گیری کیفیت لینک

ما در سئو بازدید این خدمات را به تهترین شکل برایتان انجام میدهیم : فروشگاه

برای ایمن کردن آن، هر وبلاگ نویسی مهمان باید با هدف ایجاد برند شما و دستیابی به مخاطبان بزرگتر انجام شود – نه ایجاد بک لینک .

ایجاد لینک به سادگی محصول جانبی انجام یک کار عالی در آن است.

 

 

دایرکتوری های مرتبط

به طور کلی، همه دایرکتوری ها نمرده اند.

با این حال، دایرکتوری های با تمرکز بالا همچنان می توانند منبع ارزشمندی از بک لینک ها باشند.

همانطور که گفته شد، شما ممکن است فقط تعداد انگشت شماری از دایرکتوری های ارزشمند را پیدا کنید که بر روی جایگاه شما متمرکز شده اند، و ارزش سئوی آنها به طور چشمگیری متفاوت خواهد بود، اما قطعا ارزش بررسی آن را دارد.

شما باید تفکر خود را فراتر از ایده سنتی یک فهرست وب گسترش دهید و به سازمان‌های تجاری، گروه‌های شبکه‌ای خاص، و انجمن‌های حرفه‌ای نیز نگاه کنید، زیرا این روزها اکثر آنها فهرست اعضا دارند.

هنگام ارزیابی یک دایرکتوری، باید مطمئن شوید که آنها:

به جای پذیرش هر کسی که مایل به پرداخت هزینه است، یک فرآیند بررسی داشته باشید.
به طور منظم محتوای ارزشمندی را منتشر کنید که موتورهای جستجو می توانند به آن دسترسی داشته باشند و فهرست شوند.
به طور مرتب بک لینک های شکسته را از اعضایی که دیگر وب سایت فعالی ندارند، جدا کنید.

این ممکن است بیش از حد خالصانه به نظر برسد، اما من از هر دایرکتوری که کلمات کلیدی را در متن لنگر فهرست ها اجازه می دهد اجتناب می کنم.

 

 

ساخت بک لینک های خوب…

دوران تطبیق دقیق متن لنگر با عبارات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید، گذشته است.

غیرطبیعی به نظر می رسد، و بنابراین به راحتی توسط الگوریتم گوگل قابل شناسایی است، که فقط در تشخیص هر یک بهتر می شود.با تشکر از هوش مصنوعی.

 

وقتی شخص دیگری بدون ورودی شما به شما بک لینک می دهد، متن لنگر کاملا طبیعی است، بنابراین نگرانی زیادی در مورد آن ندارید.

با این حال، زمانی که شما کسی هستید که بک لینک ها را ایجاد می کنید، مانند هنگام ارسال پست مهمان، باید بسیار مراقب باشید زیرا اقدامات خود شما (در مقایسه با اقدامات شخص ثالث) با دقت بیشتری مشاهده می شود. 

 

زمان و مکان دقیقی برای متن لنگر منطبق وجود دارد، اما در بیشتر موارد، من تمایل دارم چیزی توصیفی تر را انتخاب کنم، مانند بک لینک قبلی به مقاله مجله موتور جستجوی خود در مورد هوش مصنوعی.

همچنین باید به‌جای صفحه اصلی، به مرتبط‌ترین صفحه داخلی بک لینک دهید (مگر اینکه به شرکت اشاره می‌کنید، در این صورت باید از نام شرکت به جای کلمه کلیدی استفاده کنید).

 

 

ساخت بک لینک های زشت

اگرچه ممکن است تولید این نوع بک لینک ها در تعداد زیاد آسان باشد، اما تأثیر زیادی (در صورت وجود) روی رتبه بندی ارگانیک شما نخواهد داشت.

سرمایه گذاری زمان برای تولید این نوع لینک ها اتلاف وقت، پول و انرژی است زیرا آنها هرگز بازده سرمایه گذاری زیادی ندارند.

بدتر از آن، اگر از این تاکتیک‌های لینک‌سازی استفاده کنید – حتی اگر مؤثر نباشند – در نهایت جریمه خواهید شد.

 

پست مهمان در مقیاس

اگر بیش از چند سال در صنعت سئو بوده اید، احتمالاً به یاد دارید زمانی که دایرکتوری های مقاله چیز جدیدی بودند و می توانستید به سادگی برنامه ای را راه اندازی کنید تا مقاله خود را همزمان به هزاران وب سایت ارسال کنید.

همچنین بخوانید :  30 مدل بک لینک جدید و نحوه ساخت آنها - آپدیت خرداد 1401

بسیاری از این برنامه‌ها حتی قابلیت «چرخش» یا اصلاح محتوا را داشتند که منجر به یک مقاله «محصول» برای هر ارسال می‌شد. این باعث ایجاد مجموعه ای از وب سایت های زباله شد که هدفی جز نمایش تبلیغات در محتوای عمدتاً بی فایده و زائد نداشتند.

آن روزها خوشبختانه پشت سر ماست. با این حال، حتی زمانی که به صورت دستی و در مقیاس کوچکتر انجام شود، این تاکتیک زمانی که شما آن را عمدتاً برای ایجاد بک لینک انجام می دهید مشکل ساز است، زیرا الگوهای واضحی را ایجاد می کند که الگوریتم گوگل به راحتی می تواند آنها را شناسایی کند.

 

 

بک لینک هایی از وب سایت های غیر مرتبط

بک لینک هایی از وب سایت وکیل طلاق که به وب سایت یک پیمانکار عمومی اشاره می کند، عملاً هیچ ارزشی ندارد.

امروزه گوگل در شناسایی موضوع یک وب سایت بسیار خوب عمل می کند و آنها معمولاً وزن قابل توجهی را به بک لینک هایی اختصاص می دهند که با هدف آنها مرتبط هستند.

مهم نیست که گرفتن یک لینک چقدر آسان است، اگر مرتبط نیست وقت خود را تلف نکنید.

 

 

بک لینک های سرصفحه، پاورقی و نوار کناری

گوگل برای بک لینک ها در قسمت های خاصی از یک صفحه وب، از جمله سرصفحه ها، پاورقی ها و نوارهای کناری، وزن زیادی قائل نیست. به طور کلی، بک لینک های سایت ایده بدی هستند، مگر در موارد معدودی:

بک لینک دادن به یک نشریه خواهر مرتبط که مالک آن هستید. برای مثال، اگر هافینگتون پست به نسخه هندی خود بک لینک دهد، خوب است. با این حال، اگر شما یک تجارت پیمانکاری عمومی و یک شرکت وام مسکن را اداره می کنید، یک لینک در سراسر سایت از یکی به دیگری خطرناک خواهد بود.
شناسایی نرم افزاری که یک وب سایت را اجرا می کند، همانطور که در اکثر سیستم های مدیریت محتوا، وبلاگ نویسی و تجارت الکترونیک مشاهده می کنید.
شناسایی افرادی که یک وب سایت را طراحی کرده اند.
یک نکته مهم در اینجا این است که در حالی که نیازی به استفاده از ویژگی nofollow در این بک لینک ها ندارید، باید از اصطلاحات مارک مانند نام شرکت یا انتشارات به جای متن غنی از کلیدواژه استفاده کنید.

 

 

لینک های بد

پایین تر از سوراخ خرگوش بک لینک هایی وجود دارد که باید به هر قیمتی از آنها اجتناب کرد.

شما باید هر گونه لینک بدی را که در گذشته استفاده کرده اید رد کنید زیرا در صورت گرفتار شدن شما به طور اجتناب ناپذیری منجر به جریمه می شود.

از آن نقطه به بعد، گوگل با بررسی دقیق تر تلاش های ایجاد لینک شما را تماشا می کند.

وقتی در رادار گوگل قرار گرفتید، هر اقدامی که ممکن است به عنوان یک اشتباه صادقانه رد شده باشد، اکنون به عنوان تلاشی برای دستکاری غیراخلاقی رتبه‌بندی تلقی می‌شود.

 

لینک های پولی

ممکن است فکر کنید که می‌توانید از خرید لینک‌های پولی فرار کنید زیرا این کار را در مقیاس کوچک و/یا از طریق روابط شخصی انجام می‌دهید، درست است؟

تا زمانی که فکر نکنید که اگر یک صاحب وب سایت به شما لینک می فروشد، به احتمال زیاد به حداقل چند نفر دیگر نیز لینک می فروشد و آن افراد به احتمال زیاد لینک هایی را از وب سایت های دیگر خریداری می کنند، قابل قبول به نظر می رسد. از آنجا می توانید ببینید که با چه سرعتی شبکه گسترش می یابد.

همچنین بخوانید :  5 روش هوشمند برای ایجاد بک لینک به وب سایت شما

به این فکر کنید که واقعاً چند نفر، خریدار و فروشنده درگیر هستند و سپس از خود بپرسید که شناسایی بک لینک های پولی برای سازمانی با داده ها و منابع Google چقدر دشوار است.

تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که یک خریدار یا فروشنده را بگیرند و سپس به دنبال خرده نان برای شناسایی سایر خریداران و فروشندگان باشند.

 

نظر یا هرزنامه انجمن

در حالی که منفجر کردن هزاران بک لینک به انجمن ها و بخش های نظرات وبلاگ ها آسان است، از بین بردن نام تجاری خود نیز با انجام این کار آسان است زیرا لینک های هرزنامه خود را در سرتاسر وب سایت شخص دیگری پخش می کنید.

علاوه بر این، لینک‌های موجود در بخش نظرات وبلاگ‌ها nofollow می‌شوند، و بسیاری از انجمن‌ها، لینک‌های nofollow را نیز دنبال می‌کنند، بنابراین، اگر وجود داشته باشد، مزایای سئو زیادی نخواهید دید، اما خودتان را به این موضوع باز می‌کنید.

 

این خطر یک جریمه مبتنی بر لینک را دارد.

به خصوص از آنجایی که دیگر صاحبان وب سایت را که از گزارش شما به Google خوشحال می شوند عصبانی خواهید کرد.

 

دایرکتوری های عمومی

ما قبلاً بحث کرده ایم که چگونه دایرکتوری های مرتبط پتانسیل ارزشمند بودن را دارند. با این حال، شما باید از فهرست های عمومی مانند طاعون اجتناب کنید.

اینها مظهر همه چیزهایی هستند که Google از آنها متنفر است، زیرا آنها معمولاً هر وب سایتی را می پذیرند (به استثنای آنهایی که پورن، قمار یا خشونت را تبلیغ می کنند) تا زمانی که شما مایل به پرداخت هزینه آنها باشید.

 

شبکه های وبلاگ خصوصی

چرا وقتی می‌توانید وردپرس را روی چند ده دامنه نصب کنید و هر زمان که بخواهید به هر وب‌سایتی که می‌خواهید بک لینک دهید، چرا از دردسر ایجاد بک لینک های قانونی رنج می‌برید؟

خوب، برای شروع، درست مانند بک لینک های پولی، شناسایی شبکه های وبلاگ خصوصی برای گوگل بسیار آسان است که در کوتاه مدت منجر به جریمه و در دراز مدت بررسی دقیق تر می شود.

دلیل مهم‌تر برای استفاده نکردن از شبکه‌های وبلاگ خصوصی به‌عنوان یک تاکتیک ایجاد لینک این است که شما همچنان باید محتوای اصلی و با کیفیت بالا را منتشر کنید و بک لینک های ورودی به وبلاگ‌های شبکه خود ایجاد کنید تا ارزشی داشته باشد. اصلا

این زمان، پول و انرژی بهتر است برای ایجاد محتوای شگفت انگیز و کسب لینک های ورودی به وب سایت خود سرمایه گذاری شود.

وقتی در نظر بگیرید که صاحبان اکثر وب سایت های قانونی به طور مداوم برای تولید محتوای جدید و کسب لینک های جدید تلاش می کنند، ارزش بک لینک از وب سایت آنها به وب سایت شما به طور مداوم ارزشمندتر می شود.

 

نتیجه گیری

امروزه لینک ها بخش ضروری سئو هستند، اما اگر ندانید کدام نوع دستورالعمل های گوگل را نقض می کند، می توانید به راحتی بیشتر ضرر کنید تا مفید. ما در مطلب تکنیک های ساخت بک لینک انواع روش ها را توضیح دادیم.

لینک‌ها در آینده‌ای قابل پیش‌بینی به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی ناپدید نمی‌شوند، بنابراین بسیار مهم است که بدانید دقیقاً کدام نوع رتبه‌بندی شما را بهبود می‌بخشد، کدام نوع نه، و شاید مهم‌تر از همه اینکه کدام نوع باعث جریمه شدن وبسایت شما می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *