چگونه پروفایل بک لینک سایت خود را در سال 2022 حسابرسی کنیم؟

پروفایل بک لینک

حسابرسی پروفایل بک لینک فرآیندی است که باید بخشی از روال معمول سئو شما باشد. در اینجا نحوه انجام آن گفته شده است.

نظرات متفاوتی در صنعت سئو در مورد اینکه آیا رد کردن لینک ها هنوز جزء ضروری سئو است یا خیر وجود دارد.

برخی می گویند که گوگل به سادگی لینک های سمی را به حساب نمی آورد. برخی دیگر می گویند که گوگل همچنان از انکار به عنوان وسیله ای برای “پلیس” کردن لینک های هرزنامه استفاده می کند. با این حال، دیگران ادعا می کنند که انکار لینک های سمی برای سلامت و رشد سایت شما ضروری است.

من ترجیح می دهم در مورد احتیاط اشتباه کنم و پیوندهای سمی را رد کنم.

شاید، در حال حاضر، گوگل به سادگی بک لینک های سمی را نادیده می گیرد. با این حال، اگر گوگل تصمیم بگیرد در آینده به این موارد توجه کند، چه؟ گوگل دائما در حال تغییر است، بنابراین چه تضمینی داریم که پیوندهای سمی منجر به اقدامات دستی یا کاهش رتبه الگوریتمی نشوند؟

در این مقاله، ما یک فرآیند گام به گام را بررسی خواهیم کرد تا نمایه بک لینک شما را به طور جامع بررسی کنیم و با کنسول جستجوی گوگل یک رد کردن به‌روزرسانی را در پرونده خود نگه داریم.

 

لیست بک لینک های خود را بسازید

مهم است که تا حد امکان از منابع زیادی برای ایجاد لیست disavow اولیه خود استفاده کنید. به طور کلی، من بک لینک های خود را از کنسول جستجوی گوگل، Ahrefs و LinkResearchTools دانلود می کنم. سپس همه این پیوندها را در ابزار حسابرسی بک لینک Semrush آپلود می کنم.

هنگامی که حسابرسی شما اجرا شد، یک نمره کلی سمیت و سایر داده های مهم دریافت خواهید کرد:

 

 

لینک های خود را دسته بندی کنید

اگر روی تب Audit کلیک کنید، لیستی از تمام بک لینک های خود را مشاهده خواهید کرد. Semrush برای هر کدام، Anchor Text، Authority Score و Toxicity Score را فهرست می کند.

در حالت ایده آل، شما باید هر یک از پیوندهای خود را مرور کنید و آنها را به صورت زیر دسته بندی کنید:

لیست سفید: پیوندهای ایمن و سالم که باید به عنوان بخشی از نمایه پیوند شما نگهداری شوند
حذف: پیوندهایی که باید حذف شوند. شما باید این کار را با تماس با صاحبان سایت و درخواست از آنها برای حذف لینک های شما انجام دهید.
Disavow: این لینک ها باید از نمایه بک لینک شما حذف شوند.
Semrush این حسابرسی را ذخیره می‌کند و با یافتن لینک‌های جدید، از شما می‌خواهد که آنها را دسته‌بندی کنید، و حفظ پروفایل بک لینک خود را بدون لینک‌های سمی آسان و سیستماتیک می‌کند.

همچنین بخوانید :  5 ابزار بررسی بک لینک رایگان

 

الگوهای لینک ها را شناسایی کنید

در گزارش حسابرسی روی Toxic Markers کلیک کنید. لیستی از الگوهایی را می بینید که می توان از آنها برای فیلتر کردن بک لینک های خود استفاده کرد:

با استفاده از این نشانگرها، به جای اینکه مجبور باشید بک لینک های خود را یک به یک نگاه کنید، می توانید به نمایه بک لینک خود در چارچوب الگوها نگاه کنید.

یک پیوند ممکن است زمانی سالم به نظر برسد، اما وقتی از نشانگرهای سمی استفاده می‌کنید، ممکن است متوجه شوید که بخشی از یک شبکه پیوند است، که لینک‌های زیادی از یک کلاس C دارید یا بسیاری از آنها همان Google Analytics یا Google را دارند. کد ادسنس

با کلیک بر روی هر یک از بخش های نشانگرهای سمی شروع کنید.

در مرحله بعد، از طریق پیوندهایی که نشان داده می شوند بروید و آنها را به عنوان لیست سفید، حذف یا رد کنید.

پس از بررسی هر الگو، پیوندهای باقیمانده را مرور کنید و از امتیاز سمی و سایر جزئیات پیوند برای تعیین اینکه آیا باید پیوندها را در لیست سفید، حذف یا رد کنید، استفاده کنید.

 

جستجوی رد پا

هنگام تجزیه و تحلیل بک لینک های خود، برای تصمیم گیری باید به کل بافت پروفایل بک لینک خود نگاه کنید. همچنین، ممکن است بخواهید بک لینک های رقبای خود را نیز بررسی کنید، به خصوص آنهایی که رتبه خوبی دارند، تا ایده ای از نسبت های بک لینکی که در صنعت خاص شما کار می کنند به دست آورید.

در اینجا برخی از درصدهایی وجود دارد که می‌توانید هنگام تصمیم‌گیری درباره نحوه برچسب‌گذاری پیوندها مرور کنید و به خاطر بسپارید:

 

دسته های دامنه ارجاع دهنده برتر

بر اساس کسب و کار شما، دسته لینک های داخلی مهم است. آیا بیشتر پیوندهای شما از این زیر آمده است:

همچنین بخوانید :  5 روش هوشمند برای ایجاد بک لینک به وب سایت شما

وب سایت های مرتبط و موضوعی؟
دایرکتوری ها یا وب سایت های غیر مرتبط؟
به درصدها نگاه کن آنها را با رقبای خود مقایسه کنید و از این درصدها برای کمک به تصمیم گیری در مورد اینکه چه پیوندهایی را نگه دارید یا رد کنید استفاده کنید.

ارجاع دامنه ها بر اساس امتیاز اعتبار

بسیاری از مردم بر این باورند که باید همه پیوندهای با کیفیت پایین یا پیوندهایی با امتیاز اعتبار پایین را رد کنند. با این حال، به رشد طبیعی وب فکر کنید.

آیا طبیعی است که سایت ها فقط از وب سایت های معتبر و موضوعی لینک بگیرند؟ به این فکر کنید که چند نفر سایت های کوچکی دارند که فقط حلقه نزدیک آنها آنها را دنبال می کند.

با نگاهی به الگوهای پیوند، واضح است که سایت ها ترکیبی از لینک های با کیفیت بالا، متوسط ​​و پایین خواهند داشت. هدف شما باید داشتن پیوندهایی از هر یک از این سطوح باشد، تقریباً مانند یک هرم پیوند.

در “وضعیت طبیعی” وب، تعدادی لینک با کیفیت پایین خواهید داشت که به سادگی دارای اعتبار زیادی نیستند یا ممکن است سمی باشند. شما باید برخی از آنها را حفظ کنید، به خصوص آنهایی که به الگوهای دیگر تعلق ندارند.

 

بک لینک ها بر اساس نوع انکر و متن لنگر

چه تعداد از بک لینک های شما برند هستند؟ چه تعداد از پیوندهای شما از کلمات کلیدی در انکر تکست استفاده می کنند؟ این را از نزدیک زیر نظر داشته باشید زیرا الگوها را آشکار می کند.

اگر درصد لنگرهای پول شما زیاد است، این می تواند به دلیل فیلترهای الگوریتمی پنگوئن منجر به کاهش رتبه شما شود. 

با مشاهده بک لینک های خود، برخی از لینک های دارای لنگر پول را رد کنید تا این درصدها کاهش یابد.

برای شناسایی مواردی که بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرند یا غیرطبیعی به نظر می رسند، به متن دقیق لنگر نگاه کنید.

Semrush به شما این امکان را می دهد که با دانستن زمینه فیلتر، روی پیوندهای هر یک از نمودارهای بالا کلیک کنید، بنابراین می توانید مستقیماً از بین رفته و پیوندهایی را که متعلق به یک الگوی مشخص هستند، رد کنید.

وقتی به ویژگی‌های پیوند نگاه می‌کنید، می‌توانید تعیین کنید که آیا تعداد زیادی از پیوندهای دنبال‌کننده در مقابل nofollow یا پیوندهایی از محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) وجود دارد یا خیر. تعداد زیادی لینک nofollow انتظار می رود. با این حال، اگر تعداد زیادی از پیوندها دنبال، حمایت مالی یا UGC هستند، ممکن است بخواهید برخی از آنها را رد کنید تا درصدها را یکسان کنید.

همچنین بخوانید :  3 روش برای اندازه گیری کیفیت لینک

 

لیست رد کردن خود را مرور کنید

هنگامی که حسابرسی خود را کامل کردید، می توانید برای بررسی همه URL هایی که به این لیست اضافه کرده اید، روی برگه Disavow کلیک کنید:

قبل از آپلود رد کردن خود در Google، از ابزار سنجش استفاده کنید تا داده های اضافی را در مورد هر یک از این URL ها دریافت کنید.

 

گاهی اوقات، متوجه خواهید شد که برخی از پیوندهایی که دارای نشانگر سمی هستند، معیارهای خوبی دارند و نگهداری آنها قابل قبول است. پاک کردن تمام پیوندهای خود برای آخرین بار به شما کمک می کند مطمئن شوید که پیوندهایی را که می توانند به رتبه بهتر سایت شما کمک کنند را رد نمی کنید.

برای تصمیم گیری در مورد اینکه چه پیوندهایی را حفظ کنید، امتیاز اعتبار، رتبه بندی تعداد کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا پیوند باید در فایل Disavow باقی بماند یا حذف شود.

پس از تکمیل، فایل Disavow خود را صادر کنید.

 

فایل Disavow گوگل

هنگامی که فایل Disavow خود را با فرمت txt دارید، می توانید برای آپلود فایل Disavow به Google Disavow Tool بروید.

 

نمایه پیوند خود را نظارت کنید

شما باید حداقل هر سه ماه یکبار یک حسابرسی بک لینک جدید انجام دهید تا از سالم بودن پروفایل بک لینک خود مطمئن شوید. اگر از همان پروژه Semrush استفاده می کنید، تمام داده ها ذخیره می شود و فقط پیوندهای جدیدی اضافه می کند که برچسب یا دسته بندی نشده اند.

توجه به نمایه بک لینک خود می تواند تفاوت بین ترافیک پررونق یا کاهش رتبه را نشان دهد.

حتی اگر گوگل ادعا می کند که ممکن است از یک حمله منفی سئو رنج نبرد، گزارش های کافی وجود دارد که ثابت می کند در واقع ممکن است سایت شما تحت تاثیر منفی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *